1. Yleistä
1.1 Nappisilmät on Dadonite OÜ:n (Reg. no: 12298329) (jäljempänä ”Myyjä”) ylläpitämä verkkokauppa. Myyjän tarkemmat yhteystiedot ovat saatavilla Nappisilmät-sivustolla. Näitä sopimusehtoja sovelletaan Myyjän ja sen asiakkaiden välisessä kauppasuhteessa. Asiakkaan on hyväksyttävä nämä toimitusehdot voidakseen tehdä tilauksen verkkosivuston kautta. Hyväksymällä toimitusehdot asiakas sitoutuu noudattamaan toimitusehtoja kokonaisuudessaan. Myyjällä on oikeus päivittää näitä sopimusehtoja ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka ovat luettavissa Nappisilmät-sivustolla.
2. Sopimus ja tilaukset
2.1 Nappisilmät myy tuotteita kuluttaja-asiakkaille. Asiakas on velvollinen luovuttamaan tilausta tehdessään täydelliset yhteystietonsa, ja asiakas vastaa Myyjälle antamiensa tietojen oikeellisuudesta. Myyjällä on oikeus korvaukseen vahingosta, jonka tämä kärsii asiakkaan antamien virheellisten tietojen vuoksi. Lisätietoja henkilötietojen käsittelystä on luettavissa Nappisilmien rekisteriselosteesta, joka löytyy Nappisilmien verkkosivuilta.
2.2 Ostosopimus syntyy, kun Myyjä on vahvistanut asiakkaan tilauksen ja asiakas on vastaanottanut tilausvahvistuksen sähköpostitse Myyjältä. Asiakkaalla on oikeus peruuttaa tilaus kunnes Myyjä on vahvistanut sen. Jos tilaus peruutetaan, Myyjä palauttaa asiakkaan tai hänen maksu- tai luottokorttiyhtiönsä tilaukseen liittyen suorittamat maksut.
2.3 Myyjä voi hylätä asiakkaan tilauksen tai tehdyn toimitussopimuksen taikka muuttaa näiden ehtoja, jos asiakas on antanut väärän henkilötunnuksen tai muita vääriä tietoja.
2.4 Tuotteen ominaisuudet, saatavuus, hinta, toimitustavat ja toimituskulut ilmoitetaan tuotteen valinnan ja ostamisen yhteydessä. Kaikki hinnat on ilmoitettu euroissa ja ne sisältävät ALV:n.
2.5 Ilmoitetut toimitusajat ovat arvioita, eivät sitovia toimitusaikoja. Toimitusaika-arviot annetaan Myyjän varastotilanteen ja maahantuojien antaminen tilausaika-arvioiden perusteella. Arvioitu toimitusaika ilmoitetaan tilausvahvistuksessa, kassalla ja/tai verkkokaupassa kyseisen tuotteen sivulla. Myyjä ei ole vastuussa ennalta arvaamattomien muutosten aiheuttamista viivästyksistä, mutta on velvollinen ilmoittamaan näistä asiakkaalle kohtuullisessa ajassa. Myyjä ei myöskään vastaa viivästyksistä, jotka aiheutuvat sen kohtuullisten vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevista seikoista, kuten kuljetusyrityksen toiminnasta aiheutuneista viivästyksistä.
2.6 Myyjä ei ole korvausvelvollinen tai velvollinen täyttämään toimitusta, jos tuotteet on myyty loppuun tai jos verkkosivustolla on kuva- tai painovirheitä (esim. tuotteiden kuvauksissa tai teknisissä tiedoissa olevat virheet), virheellisiä hintoja tai virheellisiä tietoja tuotteen varastotilanteesta. Myyjällä on oikeus korjata mitä tahansa tällaisia virheitä sekä koska tahansa muuttaa tai päivittää tietoja. Myyjällä on oikeus peruuttaa tilaus, jos tuotteen hinta on verkkokaupassa hintavirheen takia selkeästi poikkeava markkinahinnasta. Myyjä ei ole vastuussa mistään tiedoista, joita kolmannet osapuolet ovat antaneet verkkosivustoa varten.
3. Tuotteiden toimitus
3.1 Asiakas voi valita toimitustavan alla olevista vaihtoehdoista. Myyjä varaa oikeuden muuttaa toimitustapaa tilauksen vahvistamisen jälkeen. Myyjä ei peri asiakkaalta toimitustavan muutoksesta aiheutuvia lisäkustannuksia.
DPD Private – Toimitus suoraan ovellesi sovitusti. Lähetys toimitetaan ilmoittamaasi osoitteeseen arkipäivisin. Klo 14.00 mennessä arkipäivinä (ma-pe) tilatut tuotteet lähetetään saman päivän aikana. Toimitusaika Suomeen on n. 1-3 arkipäivää.
3.2 Jos paketti on noudettava tietystä toimituspaikasta (Asiakas ei ole kotona / jokin muu syy miksi DPD ei voinut toimittaa pakettia annettuun osoitteeseen), asiakas noutaa sen saapumisilmoituksessa määritetyn ajan kuluessa. Jos pakettia ei noudeta, on Myyjällä oikeus periä noutamattoman lähetyksen käsittelystä aiheutuneet suorat kulut asiakkaalta.
3.3 Asiakkaan tulee jo lähetystä noudettaessa / vastaanottaessa tarkistaa paketin kunto ja mahdolliset vauriot paketissa. Mikäli lähetys on vaurioitunut DPD:n kuljetuksessa, tee välittömästi vahinkoilmoitus noutopisteeseen / kuljettajalle (ota vaurioituneesta avaamattomasta paketista kuvat talteen esim. kännykällä). Ota myös yhteys Nappisilmiin sähköpostilla (hello[at]nappisilmat.fi) ja lähetä kuvat meille, niin sovimme uuden tuotteen toimituksesta.
4. Maksutavat
4.1 Maksekeskus – Voit maksaa tilisiirtona kaikkien suomalaisten tai virolaisten pankkien verkkopankkitunnuksilla tai pankki- ja luottokorteilla.
4.2 Stripe – Voit maksaa tilauksesi pankki- ja luottokorteilla tai monella muulla tavalla, kuten Apple ja Google Pay maksutavoilla. Kaikki Stripe maksutavat näet tästä linkistä. Stripe maksutavat
5. Takuu, tuki ja virhevastuu
5.1 Nappisilmät myy maahantuojilta ostettuja alkuperäistuotteita. Tuotteiden takuu määräytyy tuotteen valmistajan tai maahantuojan takuuehtojen mukaisesti. Asiakas on velvollinen tutustumaan takuuehtoihin ennen tuotteen käyttöönottoa. Takuuehdot löytyvät käyttöohjeista, erillisestä takuulomakkeesta taikka valmistajan tai maahantuojan osoittamasta verkko-osoitteesta. Tuotteen takuutodistuksena toimii verkkokaupan tilausvahvistus (asiakkaan kuitti). Myyjä vastaa tuotteiden lakisääteisestä virhevastuusta. Virhetilanteissa asiakas ottaa ensisijaisesti yhteyttä valmistajan takuupalveluihin.
5.2 Kuluttaja-asiakkaalle aiheutuvan välillisen vahingon Myyjä on velvollinen korvaamaan vain, jos virhe tai vahinko johtuu huolimattomuudesta Myyjän puolella, taikka jos tavara kaupantekohetkellä poikkesi siitä, mihin Myyjä on erityisesti sitoutunut.
5.3 Myyjä ei vastaa missään olosuhteissa yrityskäyttöön hankitusta tai yritysasiakkaan ostamasta laitteesta aiheutuneesta välillisestä vahingosta. Myyjän enimmäisvastuu yrityskäyttöön hankitun tai yritysasiakkaan ostaman laitteen virheen tai viivästyksen johdosta on rajattu enintään virheellisen tai viivästyneen tuotteen maksettuun hintaan.
5.4 Kaikissa tilauksiin liittyvissä asioissa tavoitat meidät sähköpostilla osoitteesta hello[at]nappisilmat.fi.
6. Ylivoimainen este
6.1 Myyjä ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on Myyjän vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella. Myyjä on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle ylivoimaisesta esteestä viivytyksettä.
7. Kuluttaja-asiakkaiden lisäehdot
7.1 Tilauksen peruuttaminen ja palauttaminen
7.1.1 Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus peruuttaa tilaus viimeistään 14 päivän kuluttua tuotteen vastaanottamisesta lukien. Ilmoitus peruuttamisoikeuden käyttämisestä voidaan tehdä yksiselitteisellä ilmoituksella esimerkiksi sähköpostitse osoitteeseen hello[at]nappisilmat.fi. HUOM! ALE-tuotteilla ei ole vaihto- tai palautusoikeutta. Mikäli asiakkaan ostama alennettu tuote osoittautuu vialliseksi tai rikkinäiseksi korvataan tuote uudella samanlaisella tuotteella, ellei kyseessä ole kampanjatuote, jota ostettaessa on ollut rajoitettu määrä, eikä tuotetta ole enää saatavilla. Tällaisissa tilanteissa asiakkaan maksama summa kyseisestä tuotteesta palautetaan takaisin kokonaisuudessaan, kunhan virheellinen tuote on ensin toimitettu takaisin ja todettu virheelliseksi.
7.1.2 Peruuttamisoikeuden rajoitukset määräytyvät kuluttajansuojalain 6 luvun 16 §:n mukaisesti. Peruutusoikeus ei koske esimerkiksi tuotteita, jotka valmistetaan tai jota muunnellaan asiakkaan vaatimusten mukaisesti tai asiakkaan henkilökohtaisia tarpeita vastaavaksi.
7.1.3 Jos asiakas käyttää peruutusoikeuttaan, hän vastaa tuotteiden palautuskustannuksista ja on vastuussa tuotteen kunnosta tuotteen vastaanottamisen jälkeen sekä palautuskuljetuksen aikana. Tuote on palautettava 14 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Tuote on lähetettävä hyvin pakattuna, hyvässä kunnossa ja alkuperäisessä laatikossaan ja/tai pakkauksessaan edelleen myyntikuntoisena.
7.1.4 Mikäli palautettua tuotetta on vastoin asiakkaalle kuuluvaa huolenpitovelvollisuutta käytetty, voidaan asiakkaalta periä tuotteen arvonalennus aina tuotteen täyteen hintaan asti sekä lisäksi palautuskulut.
7.1.5 Mikäli asiakkaan saama tuote on rikki tai viallinen, on asiakkaan otettava viivytyksettä yhteyttä Myyjään.
7.2 Kaupan peruuttamisen vaikutukset
7.2.1 Palautamme peruutetusta tilauksesta kaikki saamamme maksut, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että asiakas on valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), ilman aiheetonta viivytystä.
7.2.2 Suoritamme palautuksen sillä maksuvälineellä, jota asiakas on käyttänyt alkuperäisessä tilauksessa. Asiakkaalle ei aiheudu maksun palautuksesta kustannuksia. Maksu palautetaan viimeistään 14 päivän kuluttua siitä kun olemme saaneet tuotteet takaisin ja tarkistaneet tuotteen myyntikunnon. Pyydämme sinua säilyttämään kaikki asiakaspalautukseen liittyvät dokumentit huolellisesti, kunnes olette saanut meiltä tiedon palautuksen vastaanottamisesta.